Blottningen rör om i grytan

Den kvinnliga programledarens blottningsskoj har skapat stora skriverier i bloggvärlden, skriver Metro i dagens morgontidning. Härligt att det skapar debatt tycker jag! Jag vill vara med och debattera. Tyck till på metro.se skriver tidningen. Sagt och gjort, herrn ska minsann ut och trycka ner bloggarna i skoskaven!


Men till mitt förtret så hittar jag inte tillstymmelse till skriverier eller tycka till om det här. Efter idogt sökande står jag handfallen. Som den bittra farbror jag är skriver jag till redaktören och gnäller. Ska jag få svar tro?

Hursomhelst blir jag så förbannad att jag biter mig i läppen när jag läser visa citat dragna ur bloggar.
 

Signaturen Widar Nord skriver: "... Nä, men allvarligt ... kränkt? Jag tror jag garvar ihjäl mig!"

Jag hoppas du sätter garvet i halsen och dör. Nej, skämt åsido.. Hade du Widar varit en kvinna och en man daskat dasen i nyllet på dig, hade du garvat ihjäl dig då?


Signaturen Diana skriver: "Denna man hade tyvärr ingen humor och tillhörde tydligen det 'lättkränkta folket'. Därför gjorde han helt sonika en anmälan, så nu är Nour polisanmäld. Hur kul är det på en skala?"

Ja du Diana, kvinnor har tydligen ingen humor dom heller, för dom polisanmäler minsann män när dom blottar sig.


Divage: "När jag vänder på det hela och tänker att om en man hade visat sin snopp för kvinnan ... skulle man då också avfärda det hela som ett skämt?"

Jag tappar målföret. Här har jag absolut inget ironiskt eller nedtryckande att säga. Nej, det skulle absolut inte avfärdas som ett skämt. Man skulle nog snarare vilja skära av lemmen han svingat framför kvinnan.


Finns det fler som Widar och Diana som inte fattar allvaret i det hela eller? Gör inte skillnad på män och kvinnor, vi ska ju leva i ett jämställt samhälle. Alla är vi lika inför lagen oavsett vad vi blottar.

Jag vill gapa och skrika, skälla och spotta. Hur dumma får folk vara.


Nåja, leve yttrandefriheten. Utan den hade jag inte kunnat roa mig kungligt åt svenskarnas dumhet.


Kommentarer
Postat av: Widar Nord

Hörrdu din lilla ansiktsvattenskvalpare och hårvårdare. Jag pratade inte om att få en kuk dängd i nyllet - jag pratade om en 18-åring som visar brösten.

Nu är ju Nour inte det vackraste som vandrat på denna jord men hur allvarligt är det egentligen? Dör man av att se ett par kvinnobröst? Nej.

2007-11-14 @ 22:48:40
URL: http://telerymd.org/~nord
Postat av: t00b

Oh självaste Widar skriver.. =)

Nej man dör inte av att se ett par kvinnobröst.. Men det faktum att mannen kände sig kränkt av det hela ger honom all rätt i världen att göra som han gjorde.

Vare sig du eller jag skulle göra som han, för vi skulle inte bli kränkta. Snarare smickrade. Med andra ord, inte allvarligt för dig och mig, men för mannen som anmälde.

2007-11-15 @ 19:00:11
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0