Blottning är roligt

Ojojoj... Vilken höjdare! En riktigt kioskvältare. Äntligen något jag kan roa mig över! =)

Kvällens ämne hamnar om nakenhet. Jag gillar nakenhet, och jag är inte ensam om det. Nakenhet är fint (oftast) och trevligt. Kvinnans kropp är vacker, mannens... njaaa, jag vet inte riktigt.. Kvinnor kanske gillar den manliga kroppen mer än vad vi själva gör.

Alla har hört talas om dom fula gubbarna i trenchcoats som fläker upp sig i parkerna framför flickor, kvinnor och tanter. Dom visar sin pillesnopp och kvinnorna springer skrikandes därifrån och ringer polisen. Men hallå tjejer, förstår ni inte humorn i det hela?

Jag hade garvat mig till döds om en farbror gjorde så mot mig. Eller ännu bättre, en kvinna som blottar sig för mig!
Men ofta att sånt händer... inte mig iaf. Men det har hänt!!

Det är här som ovanstående ironi försvinner totalt i blotta intet. Kanske ett visst inslag av ironi, men då talar jag om det.

En programledare i TV 4:s nöjesprogram  "Raj raj" blottade brösten för en främmande man i en park i Stockholm. Han blev inte alls road av det hela. Det hela filmades av TV 4:s tv-team och skulle sändas i programmet. Istället är programledaren nu åtalad. Med all rätt! Vad tänker TV 4 med? Hade det varit en manlig programledare hade dom nog inte ens tanken att han skulle blotta sig för en kvinna. Men vad är det som gör det okej för kvinnor att blotta sig?

Tror dom att alla män gillar att okända kvinnor visar brösten? Vissa män, jag undertecknad, skulle nog tycka det var roligt. Men det får inte gå överstyr. Det är med all rätt hon blir åtalad. Det är en sak att vara naken på stranden, men man går inte fram till någon och blottar sig.

"Själva idén var inte att visa brösten, utan att en ung tjej blottar sig i Humlegården som är väldigt känd för manliga blottare" säger hon. Låt mig fundera... visa brösten... blotta sig... vad är skillnaden? Nej tänkte väl det, det finns ingen. Att blotta sig innebär att man visar upp sig. Så hur ska hon blotta sig utan att visa upp sig? Tänk er fulgubben i polisförhören: "Asså, ja tänkte inte visa k*ken för bruden, bara blotta mig lite.. Det är väl okej va?"

Vidare säger programledaren på frågan om hon ångrat sig: "Nej, för jag har inte handlat fel på något sätt. Och jag har ju bett om ursäkt. Däremot kan jag tycka att det är sorgligt att en människa känner sig kränkt. Det var inget sexuellt över det. Det är därför det är så befängt."

Bara för det här uttalandet förtjänar hon vatten och bröd i en månad.. Minst! Eller att få titta på fula gubbar som gör helikoptern. Jag menar, det vore ju befängt om hon blev kränkt, för det är absolut inget sexuellt med att göra roliga trix med pillesnoppen.

Okej det visade sig bli en del ironi även i ovanstående text, men jag kunde inte låta bli.

Nu har det svenska rättssystemet en väldigt viktig uppgift. Att utdöma ett korrekt straff. Hon ska behandlas precis som dom fula gubbarna. Det spelar ingen roll vad hennes tanke bakom det hela var, hon har gjort en olaglig handling och ska dömas därefter.

Vi pratar rättspraxis här! Kommer hon undan, så kan vilken blottare som helst yrka på samma sak och därmed komma undan lika lätt.


Nej det är klart att hon inte blir kränkt av det här.... Tur att det är en staty...

image17


Kommentarer
Postat av: julia

det där va det konstigaste ja hört på länge! ja skulle känna mig grymt kränkt både om en kvinna eller man blottade sig för mig...sen att kvinnan verkar ta fram det som att andra kvinnor oxå kan göra det för att det är så många fulgubbar som gör det :P nejnej, inge kränkade att hoppa på en man eller kvinna och visa upp sig..galet! Om man nu har ett behov av nakenhet och inte får det genom en partner så kan man kolla på tv: o inte gå ut och visa upp sig.....

2007-10-28 @ 08:45:58
Postat av: t00b

Jag visst var det humoristiskt! :)

Själv skulle jag inte känna mig kränkt oavsett. Jag skulle nog inte få mardrömmar heller om en ful farbror blottade sig. Men nu handlar det iofs inte om mig utan om blottning i allmänhet. Man kan inte rättfärdiga en sån grej så som hon gör. En brottslig handling är en brottslig handling, oavsett hur dum man är när man genomför den. Och hon var väldigt dum när hon gjorde det.

2007-10-28 @ 21:03:44
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0