Bjuden på kungligt bröllop? Nähä, inte du heller!

Victoria gifter sig med sin Daniel. Bröllopet går på över 10 miljoner. Vem betalar kalaset? Jo jag, du, vi alla! Men inte är vi bjudna minsann.

Kungahuset har fått ett extra tillskott i budgeten på 10,6 miljoner med motiveringen "..förutses ökade kostnader för hovstaten till följd av kronprinsessans officiella funktioner". Pengarna ska användas till både bröllopet och till att restaurera gästvåningarna på slottet.

Stockholms stad får även stå för fiolerna när det ska utsmyckas med blomster, extra polisinsatser och annat ståhej. Tre dagars festligheter kommer det att bli. På programmet står en kvällsbjudning med alla gäster, påkostad middag med kungligheter och sedan bröllop. Jag ser verkligen fram emot kvällsbjudningen och att få dinera med konungar, drottningar, prinsar och prinsessor.

Men hallå! Jag står inte med på gästlistan? Gör du, eller du? Nej tänkte väl det. Trots att det är vi som betalar kalaset får vi inte vara med. Vi får se det direktsänt i tv. Bröllopet iaf. Hurra för SVT och TV-licensen.

På senare tiden har jag blivit allt mer kritisk mot monarkin. Nu har bägaren runnit över.

Kommentarer
Postat av: Knyttsak

Jag håller med. Ska vi göra en allmän protest och åka dit i alla fall och se om de släpper in oss? :P

2007-10-22 @ 18:28:14
URL: http://knyttsak.blogg.se
Postat av: t00b

Ja egentligen borde man ju göra det :)

2007-10-22 @ 20:30:59
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: nina

Har inte Kastaria en ambassad i Sverige, ambassadörer med anhang är väl självskrivna gäster på ett prinsessbröllop eller..... :)

2007-10-23 @ 13:28:39
Postat av: t00b

Hmm, ingen dum idé Nina. Får ta och klä mig i den officiella uniformen för den Kastariska postiljonen. En klädsam fylla med andra ord ^_^

2007-10-23 @ 20:52:08
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0