Swebus - finns en anledning till att det är bus och inte buss

Åkte buss från Karlskoga till Stockholm igår. Swebus, som vanligt. Det strulade dock lite redan i Karlskoga. Bussen var full och vi fick åka med en annan buss till Örebro, för att där byta till en Swebus-buss vidare till Stockholm.
Väl på bussen satt jag och funderade på om jag skulle gå och kissa eller inte. Jag valde att vänta.

Vi bytte buss i Örebro och fortsatte resan. Där satt jag och funderade på om jag skulle ta mig i kragen och gå och kissa, jag började ju ändå bli lite kissnödig. Men näää jag kan vänta ett tag till. När vi började närma oss Västerås var det hög tid att gå och kissa. Jag reser mig upp och går till toaletten. Där är det stopp!

Rackarns! Jag trycker på spolknappen för att se om det kankse försvinner, men det rinner bara upp mer vatten. Och det verkar ju inte sluta rinna heller! "Shiiit, sluta rinna för f**n" tänker jag. Det gör det också. Jag inser att det här inte kommer att gå, så jag går och informerar chauffören och att han får kolla på det i Västerås. Han annonserar ut det i högtalarna att toan är ur funktion och att vi inte ska använda den tills dess att den blivit lagad.

Väl i Västerås tror jag att han kommer att strunta i att kolla toan. Det verkar dock inte som om han är speciellt angelägen. Men han gör det i alla fall. Det tar några minuter och sen kommer han tillbaka och pratar i högtalaren. "Som jag sa förut så är toaletten ur funktion, så det är ingen idé att försöka använda den." Punkt slut och hör sen!

Men... Hallååå.... Bara för att toaletten är ur funktion så är ju inte våra blåsor det. Det var inte så att jag tänkte gå på toaletten för skojs skull! Han bara fortsätter resan som om inget hänt. Men vi som faktiskt behövde gå på toaletten då? Ja vi får snällt vänta till vi är framme i Stockholm.

Joo jag klarade mig faktiskt riktigt bra. Behövde inte ens springa till toaletterna på Centralen. Men många hade vääldigt bråttom ur bussen när vi väl var framme.



Kommentarer
Postat av: Ceder

Men du, får ju ta o pissa innan bus(s)en :D :D Höres!

2007-11-30 @ 12:00:15
URL: http://www.devnoll.se
Postat av: t00b

Haha, jooo men jag gjorde faktiskt det :p men dricker man så måste ju det ut ^^

2007-11-30 @ 23:35:10
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0