Stockholm i mitt hjärta - Pfffhh!

Det pågår en hätsk debatt just bland insändarna i Metro. Debatten handlar om huruvida skylten vid infarten till Stockholm är snygg eller inte, och om Stockholm är större än Köpenhamn eller inte, och sist men inte minst, om Stockholm har fog för att kalla sig Capitol of Scandinavia.

Jag tycker att den debatten är urfånig och jag förstår inte hur folk kan försvara Stockholm. Större håla full av skit har jag aldrig skådat. Vad är det som är så bra med Stockholm? Ta T-centralen som exempel. Folk springer ju omkull varandra bara för att hinna med tåget, knuffas och trängs för att få en sittplats. Dom slänger skräp på marken utan att ens blinka. Det är faktiskt inte undra på att vissa människor som springer omkring inte stannar på perrongen utan tar några extra kliv och hamnar på spåret.

All annan misär som finns tänker jag inte ens börja orda om, för då blir det här inlägget för långt. Att Stockholms stad ens kan komma på tanken att kalla sig skandinaviens huvudstad är pinsamt. Rensa upp lite och gör staden ren.

Det finns massor med fog för att kalla stockholmare för fiskmåsar. Dom gapar och skitar ner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0