Ren ondska

Jag känner mig så lurad. Blåst på konfekten!

Stod inne i valvet och sorterade papper. Kollegan pratar om pizza. Jag är törstig. Ah va gott det skulle vara med en kall Coca-Cola. Jag går till mitt skåp och länsar det på alla mynt jag har samlat där och går bort till godisautomaten som är lite längre bort.

Nä men... vad är det som ligger där tvärs över utloppet i maskinen. En alldeles felplacerad Sport Lunch som bara väntar på att trilla ner och bli min. Gratis är gott! Den ligger dock precis bredvid den colan jag vill ha. Jag köper min cola, rusar bort till mitt skåp och hämtar mer mynt. Nu jäklar ska jag lura maskinen tänkte jag.

Jag väljer en godisbit väldigt högt upp, så att upphämtningsmojängen måste åka upp och ta Sport Lunchen och ge MIG. Men vad händer! Mojängen tar med sig "min" godisbit upp, hämtar den jag just betalat, och åker ner och placerar den där onda godisbiten precis där den var innan jag såg den. 

Ren och skär ondska bor det i den där godisautomaten. Ve den! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0