Prestige på Lidingö

"Vi har den snyggaste tomten på hela Lidingö, och håller på att bygga det snyggaste förrådet, så vi ska ha den snyggaste dörren ni har!"

Ja så resonerar man. Man måste ha det bäste, snyggaste och gärna det som är dyrare än grannens. Ren och skär psykologi, och det använder försäljare mot oss. Dom vet att vi vill ha det som är snyggare och bättre än grannens. Sen att det här äldre paret bodde på Lidingö spädde ju bara på mina fördomar om rika snobbar som bor på Lidingö.

Vad använder vi för ord i svenskan för att förklara att vi får ett sms? Får vi ett sms, ett mess, ett meddelande, eller vad? I engelskan har jag hört att man säger "text" helt enkelt. "Text me". För första gången hörde jag det i den svenska versionen. "Min fru skulle texta mig...".

Vad använder ni för ord? Har ni andra ord än dom jag redan skrivit? Please tell me! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0