Dags att förändra modet

Dagens klädmode styrs till stor del av modeskaparna, kändisar och till och med bloggare!
Nu tänker även jag se till att modet ändras!

Länge, länge har halsduken i alla dess former varit modernt. Nu är det dags att slänga bort halsduken och införa bluffollen i det moderna samhället.

Halsduken kan man se runt de flesta halsar nu på hösten och vintern. Dom ser knappast ut att fylla den funktion dom är tänkta att ha. Man sätter den snarare så att den ser snygg ut, inte så att den håller varmt om halsen. En halsduk, oavsett hur man vrider den runt halsen, kan lätt släppa igenom det kyliga luften genom dom gluggar som blir mellan varven. En bluffolle håller tätt och varmt runt halsen. Det ser dessutom mycket snyggare ut än en halsduk.

Bluffollen har många olika namn. Fuskpolo och Fuskolle är två, har ni fler?

Jag använder bluffolle, gör det ni också!


image23

Kommentarer
Postat av: Jhonny

Why not! enda problemet är att vi sitter i olika delar av stan, så det lär ju ta ett tag innan man kan bli ett "par" så att säga!

2007-11-19 @ 14:16:34
URL: http://jhonny86.blogg.se
Postat av: Memme

En sån där har min lillebror, han är sex år:P hahaa

2007-11-19 @ 15:51:18
Postat av: t00b

Memme - Och? Den jag har fick jag av min syster. Det var från början hennes sons, och han var två år när jag fick den ^_^ Det visar ju på att jag och din lillebror är mer modemedvetna än vad du är!

2007-11-19 @ 15:57:03
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Karin

Håller fullkomligt med dig! Jag har både halsdukar o fuskpolo. Fuskpolon stannar kvar på plats, det gör inte halsdukar.^-^

2007-11-19 @ 19:17:19
Postat av: Memme

ofta de är mode dåe?? nääe de är de inte ;) haha :P

2007-11-20 @ 17:27:52
Postat av: t00b

Memme - Nej men tyvärr är det mode med häng och att ha kepsen på sne.. Asj*vla fult är vad det är! Då är det bättre att göra mode av bluffollen! :)

2007-11-20 @ 19:56:30
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Memme

Jag tkr de är rätt snyggt med häng å kepsen på sne ;)

2007-11-29 @ 18:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0