Blöjexem

Jag har absolut inget humör att skriva idag. Jag är inte på humör för något annat än att sova just nu. Det är nämligen så att jag har ont i munnen. Ont i munnen gör att jag inte kan äta som jag vill.. Med andra ord stora tuggor i mängder. Anders, min kollega, sa att det heter munblåsor. Jag behövde inte ge någon större förklaring till vad det var innan han fattade problemet.

Nej men vad skönt, det lindrar verkligen att veta att man inte är ensam med att ha ont i käften ibland. Ni som någonsin haft munblåsor vet vad jag pratar om. Det gör verkligen skitont. Berör man området så ilar det i hela kroppen och man vill bara dö. Hellre trampa på krossat glas i en älv full med pirayor som äter ända in till benet än att få en munblåsa.

Eftersom jag är så enormt nyfiken av mig så googlar jag på munblåsor. En helt ny värld öppnade sig för mig! Tillståndet jag är i är en..... ja kan ni tänka er.... en sjukdom... Det heter helt enkelt Afte och drabbar ungefär var femte person.

Saxat från wikipedian:
Afte är blåsor i munnen, som ser ut som vita eller vitgula små gropar i slemhinnan och är mycket ömma, vilka kan vara till besvär vid tandborstning och även vid förtäring. Blåsorna växer sakta, brister för att sedan utvecklas till ofta mycket smärtsamma sår. Den omgivande slemhinnan är inflammerad och ofta ilsket röd.

Läkningstiden är upp emot 10 dagar, vilket är ungefär 11 dagar för mycket! Det finns inget som helst botemedel utan jag ska lida i nästan två veckor innan jag kan bli som folk igen. Det här påverkar hela mitt humör tyvärr. Jag får kämpa på jobbet för att vara glad och trevlig. När jag kommer hem är jag trött och sliten.

Förlåt darling för att jag är lite extra kinkig nu.. Men lugn, det är bara fem dagar kvar ungefär :)

Just ja! Anders har nyss tatuerat sig och använder en kräm som är till för blöjexem och känsliga bröstvårtor! Tatueraren måste ha skitkul när han rekommenderar den. Kul för killar och gå och köpa en sån på apoteket =)
Själv kör jag hårt på Helosan!

Tjipp.



Kommentarer
Postat av: Carro

Får väl stå ut med en kinkig pojkvän ett par dar till...Men du är förlåten :)

2007-11-05 @ 19:11:37
Postat av: t00b

Va bra :) Lite glass sa du? *mums*

2007-11-05 @ 19:41:50
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Carro

Både kinkig och lat?? ;) Ligger i frysen! :p

2007-11-05 @ 19:47:09
Postat av: Didi

Ett tips, prova att köpa ascocsal på apoteket....tror det heter så men stavningen kan vara fel....det botar inte men täcker över blåsan med en tunn film så det inte gör så satans ont :)

2007-11-06 @ 06:11:18
Postat av: t00b

Ascoxal är den rätta stavningen! :) Carro ringde Nina och fick samma tips. Ska springa iväg på lunchen och köpa! ^_^

Ett jävla skit det här.. Drar ner humöret nåt grymt :(

2007-11-06 @ 10:00:24
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: t00b

Ascoxal fanns inte kvar längre. Var tydligen flera år sen dom slutade med den =) Afta Med blev det istället. En gel, som man kladdar på. Ger omedelbar smärtlindring. Tills du rör munnen och gelen glider av ^_^

Den ska iaf främja läkningen!

2007-11-06 @ 12:49:33
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Nina

Ajaj då får du inte röra munnen, stackars Carro vad tyst det ska bli hemma hos er:)Passa på nu Carro när han inte kan svara emot :)

2007-11-06 @ 17:24:01
Postat av: Karin

Stackars dig! Du har ju Aloe gel, prova att smörja den på blåsorna, det kan hjälpa till snabbare läkning.

2007-11-07 @ 11:37:01
Postat av: t00b

Ja den använder jag också, mamma :)

Haha, jag ger henne "the silent treatment" istället då ju ;)

2007-11-07 @ 12:48:04
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Lotta

Förbannat synd det är om dig, gubben. "Dagens I-landsproblem".. Som de säger..

2007-11-20 @ 19:44:06
URL: http://LottaM.blogg.se
Postat av: t00b

Vi har jättemånga I-landsproblem här i världen! =)

2007-11-20 @ 19:57:44
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0