Valborgsmässoafton i Karlskoga

Valborg avklarad. Jag jobbade från 10:30 till 17:22, sen åkte jag hem och satte mig vid datorn och väntade på min älskling. När hon kom hem så åkte vi och tittade på majbrasa. Fast innan dom tände brasan var det sång och uppträdanden och icke att förglömma, några tal. Ett tal var helt fantastiskt! (ironin i den meningen avslöjas snart) En ung tjej som hade varit i Peru på ett barnhem som talade om värme. Inte om värmen som kommer med våren utan värmen mellan människor, en viktig värme. Hursomhelst kom hon ju att börja tala om växthuseffekten och den värmen, att vi kanske snart inte har några andra årstider än sommaren. Hon påpekade även vikten av att vi måste försöka göra vårt yttersta för att förhindra att det blir värre, innan det är för sent. (Känner ni hur ironin avslöjas?) Jaaa nu ser vi till att förhindra växthuseffekten - Tänd majbrasan och släpp ut mer koldioxid i luften!! >_<

Det tillhör god ton att ringa innan man besöker någon, visste ni det? Fick nästan en utskällning av en herre, som tyckte att man skulle ringa och avisera sitt besök, och inte bara dyka upp vid dörren. Det är inte lätt att vara dörrförsäljare må jag lova! =)

Nu får det vara nog för en stund. Nu ska jag redigera bilder från i helgen. Ha en trevlig första maj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0