Eritrianer är vita och afrikaner är svarta...

Det är härligt att åka buss. Speciellt Swebus.

I söndags när jag åkte från Karlskoga till Stockholm klev det på ett riktigt original i Västerås. En svart herre i 50-årsåldern, i sällskap med en yngre kvinna. Det hela börjar med att han sätter sig bredvid mig och blir serverad Cola i en plastmugg tillsammans med en tablett. Gött mos, en åksjuketablett tänker jag.

Sen börjar han prata med mig. Och oj, vad han pratar. Det enda jag tänkte på under hela resan var "synd att jag inte kunde spela in allt det här!" Direkt när vi åkte från Västerås började han. "Det finns många som heter Olle, vaktmästar-Olle..." "Fantomen känner du va? Och stålmannen, och han som är svanslös?" "Du menar Pelle Svanslös?" frågar jag. "Jaa Pelle Svanslös.. Han får man lära sig om i skolan."

Ja så fortsatte det ett bra tag. Visste ni förresten att ett bilbatteri väger 6 kilo. Som en bebis, som är två år. Två år och fem dagar. Och det är svårt att väga skogen... Pengar, ja det tillverkas av burkar som man sniffar i, sen har man lite betong, och tillslut har man diamantpudel och pudlar dom.. Tjoff så har vi pengar.

Men framför allt.. Det finns 6 miljoner människor på världen, och eritrianerna är vita..

Swebus - Det är att komma fram med mer kunskap än vad du hade när du började!


Kommentarer
Postat av: rosand

haha du har alltid tur ju ffs!

2007-12-18 @ 11:50:07
Postat av: t00b

Haha, jaa verkligen!! ^_^

2007-12-18 @ 14:34:33
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0