Berts bravader

Nu har jag varit lite dålig på att skriva här. Har inte haft nån direkt lust. Mörkret sätter sig på en och gör en trött och sävlig. Men i alla fall, en liten summering av helgen.

I fredags var jag ute med Anders, en arbetskamrat. Vi tog en tur med båten M/S Vindhem där det var dukat med julbord. Nästan 200 personer hade kommit för att äta. Hursomhelst var inte detta det mest intressenta jag skulle skriva om, utan min hemresa. Hemresor med pendeln kan ju faktiskt bli lite spännande när det är fredag eller lördag kväll.

Jag hittar en plats med fyra tomma säten. Grejt tänker jag och går dit. Inte undra på att det är ledigt där. Nån har lagt en liten "pizza" i hörnet. Nåja, jag sätter mig längst ut. Och där får jag sitta ensam ett tag. Det är ett par personer som gör sig besväret att ta första steget, men ser blaffan och uä-ar sig lite och vänder på klacken. Sen kommer det en modig kille, som spänner ögonen i mig istället för där han sätter fötterna. Spläff, rakt ner i kräken ^_^ Jag pekar lite försiktigt och ler åt han. Han byter plats och ojar sig lite. Fler försöker ansluta under resans gång, men vi sitter ensamma där. Småtalar lite grann med varandra.

Bredvid oss sitter det ett par punkare, en tjej och en kille. Killen är mest uttalad punkare med den klassiska tuppkammen. Tjejen ser väl hyfsat normal ut. Dom sitter och smuttar på en ciderburk och verkar inte direkt berusade. Åldern är nog i alla fall under 18 vad det ser ut som.

Nu kommer det en herre i 50-årsåldern med brun läderväska och sätter sig bredvid killen med tuppkamm. Tjejen sträcker fram näven och hälsar och frågar vad han heter. "Bert", svarar han. Sen börjar dom småtala lite. Eftersom jag har lite svag musik i örenen hör jag inte direkt vad dom säger. Sen helt plötsligt sträcker sig tjejen mot Bert och ska till att klappa honom på axeln ser det ut som. Men Bert börjar rygga bakåt och försöker värja sig. Helt rätt, för det var ingen klapp på axeln, utan snarare en örfil. En dålig örfil men den träffar iaf. "Jag gillar inte sverigedemokrater" säger tjejen.

Men hallå, tänker jag. Är hon helt väck i huvet eller! Så kan man ju inte göra. Bert sträcker sig mot oss och frågar om det är ledigt och han kan sitta där. "Ja om du inte har något emot den där".  "Men vi kan byta plats", säger jag. Men Bert går längre fram i vagnen istället. Han vill inte sitta nära överfallskvinnan. Jag som hade tänkt sätta mig där och jävlas lite med dom. Men jag sitter lugnt kvar vid min blaffa tills vi är framme i Väsby.

På vägen upp för trappan på stationen får jag ett slag i magen. Ett slag av en adrenalinkick. Där står två grabbar som börjar svinga slag mot varandra. Direkt när jag såg det så kickade försvarsställningen in. Det kändes som ett slag i magen när adrenalinet skickades ut. Men lika fort som det kom, så försvann det igen. Dom lattjade bara med varandra.

"Shit", tänkte jag. Att jag ska få en sån rusch bara av en sån grej. Det visar ju bara vad som händer med en bara för att man flyttat hit. Man är konstant beredd på att hamna i trubbel.

Hmm, det var fredagen det.

Lördag. Jobbade på Bauhaus. Inget nytt där. Förutom att jag fick inläggssulor till skorna. SKUF, Camelot hade julgrötsträff i Skogås. Jag hade tänkt ta mig dit och hälsa på folket, men insåg att jag inte skulle hinna. Eftersom min älskling är i Karlskoga så tar jag hand om hästarna. Som för övrigt är ett tufft och slitigt jobb. Det tog nästan en timme att bara mocka skit ju. =)

Men kan inte jag komma dit så får väl dom komma hit. Jag fick faktiskt besök här. Första gången vi haft folk här, förutom föräldrar då. Klasse, Sandra och Maria kom hit och gjorde mig sällskap på kvällen. Vi käkade pizza och diskuterade hur lägrena kunde bli bättre.

Nu får jag säkert skäll av min älskling för att jag inte städat innan jag tagit hem folk >_< hehe.

Nåja, nu är det söndag och jag ska kasta i mig mat och sen åka och jobba. Ikväll kommer Carro hem! Miss you!

Ha en bra dag alla!



Kommentarer
Postat av: Carro

Räknas inte mina klasskamrater som besök eller?

2007-12-02 @ 16:27:02
Postat av: t00b

Joo klart dom räknas. Kom på efter att jag åkt till jobbet att dom varit här. Sorry.

2007-12-02 @ 20:09:01
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0