Yay Hollywood

Hollywood kommer ibland till Sverige, i form av kände filmstjärnor. Dom florerar bland våra rikskändisar och festar och har roligt. Våra medier frossar i deras blundrar och deras normala närvaro. Vi hoppas få en glimt av dom vi beundrar.

Jag pratar naturligtvis om stjärnan Bill Murray, känd från bland annat Ghostbusters, Groundhog day (måndag hela veckan) och Tom i bollen-filmerna. Han har varit i Sverige och träffat svenska kollegor och naturligtvis varit ute i Stockholm och festat med dom.

Det roliga tog slut när han greps av polis, körandes en golfbil berusad mitt inne i centrala Stockholm. Med andra ord rattfylla, eftersom en golfbil är ett fordon. Det här har dock upprört en nöjesprofil tillika journalist på Aftonbladets gratistidning Punkt SE.

Alex Schulman som journalisten heter kallar polisernas agerande "av nazistisk sort", samt att "De förnedrar honom för att han kört en golfbil några hundra meter." "De ser inte humorn i det." Får jag fråga vart humorn i att köra rattfull finns?

Det hände ingen olycka den här gången och tur var väl det. Det finns ingen humor i att människor sätter sig bakom ratten när dom är berusade. Oavsett om man är en världskänd komiker eller en vanlig Svensson. Vi ska inte särbehandla kändisar, utan dom ska behandlas som vilken människa som helst som bryter mot lagen.

Mer span på kändisar! Dom ska inte tro att dom kan bete sig som dom vill utanför lagens ramar. Dom får hålla sig till dom lagar som finns i det landet dom befinner sig i. Bra jobbat polisen!



Kommentarer
Postat av: Zombie

Men hej! Bloggar du också? *vinkar glatt*

2007-08-24 @ 16:11:57
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: t00b

Hej hej! :D Jaa jag har ganska nyligen börjat :) Hoppas kunna förmedla mitt budskap över världen.. Än så länge är det inte mer än ca 10 personer som läser mina verk ^^

2007-08-27 @ 08:04:22
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0