Statens dubbelmoral

Måste börja med att säga - Shit vilket långt inlägg jag nyss skrev! 3788 tecken med blanksteg.

Nåja, med tanke på det inlägg jag skrev och om att staten skulle kunna tjäna massa pengar på alla skatter dom skulle kunna få in måste jag ta upp en av statens dubbelmoraler vad gäller beskattning.

I vårt härliga land är det såklart illegalt att inneha, tillverka, sälja och nyttja narkotika och drogpreparat. So far so good. MEN, och ett väldigt stort MEN i mina ögon.. Så är ett av dom mest använda och beroendeframkallande drogerna inte illegala. Och det är den drogen som sprider sig allt längre och längre ner i åldrarna och även drabbar oss oskyldiga i stor utsträckning.

Det är naturligtvis cigaretter jag pratar om. Nikotinet! Allt fler unga ses suga i sig dom ca 500 giftiga ämnena som finns i dessa dyra, men ack så lagliga pinnar. Ett ämne som jag måste dra i mig så fort jag går på stan. Men ett ljus på min mörka himmel är ju att det faktiskt är olagligt att köpa den här drogen om man inte är myndig, det vill säga fyllda 18 år.

Men vem bryr sig om dom under 18 år blossar? Alltså, ska man göra en lagstiftning kan den väl vara utan kryphål direkt. Gör det olagligt för omyndiga att röka nikotinpreparat, likväl som det är olagligt för dom under 15 att ha sex. Hål i huvudet nånstans?

Alla vet att cigaretter kan göra en ofantlig skada på den som rökt mycket och länge. Men varför förbjuds då inte detta? Vi förbjuder ju så mycket annat som är farligt för oss. Jo jag ska tala om för er varför nikotin och cigaretter inte förbjuds.

Staten tjänar multum på nikotinskatt! Den har ju dessutom nyss höjts med några kronor och alla stackars nikotinmissbrukare som är så desperata efter sin njutning tvingas betala lite extra. Det är klart att det inte går att förbjuda en sån stor inkomstkälla.

Dubbelmoral!!!

Legalisera prostitutionen och få ytterligare en kassako. Få mindre kriminalitet, minskad människohandel, minskat narkotikamissbruk. Det finns bara goda ting som kan komma av en sån lagändring.


Kommentarer
Postat av: lajvkatten

Jag gillar din blogg hårt :)

2007-08-18 @ 17:07:51
URL: http://www.lavjkatt.blogg.se
Postat av: t00b

Tusen tack ^_^

2007-08-18 @ 19:59:49
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0