SD närmar sig 4 % och får kritik

Överallt kritiseras SD (Sverigedemokraterna) för att dom växer sig starkare och får mer och mer väljarstöd. I dagens Metro på sidan sex skriver Johan Staël von Holstein, VD för Iqube, en ledare med överskriften "Låt rasisterna springa gatlopp".

Jag citerar Johan:
"[...]Sverigedemokraterna ser ut att komma in i riksdagen ... vilka människor är detta? Hur kan vi andra bara tillåta det? Jag menar inte att de ska begränsas i lag, det ska inte behövas. Men hur kan vi andra sitta stil och låta dessa okunniga, oupplysa få fotfäste?[...]"

Alla har rätt till sin åsikt, även von Holstein. Men jag vill påstå att han är okunnig och oupplyst. Och alla som kommer med liknande påståenden som honom, är dom som tillhör kategorin okunniga och oupplysta. Det är faktiskt "vi andra" som som är dom som faktiskt tillåter det.

Eftersom deras siffror bara ökar måste det ju betyda att fler av svenskarna visar sitt missnöje mot invandringspolitiken, inte att det är fler som är rasister. Eller har jag fel?



Kommentarer
Postat av: Julia

nej du har inte fel.

2007-08-23 @ 12:04:32
Postat av: Jocke

Man kan vara emot invandringspolitiken utan att vara emot enskilda invandrare. Precis som man kan vara emot förd jordbrukspolitik utan att vara emot jordbrukare.

2009-07-19 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0