Polismördare hävdar nödvärn

55-åringen som sköt ihjäl polismannen Fredrik Widén hävdar nu nödvärn. Han sköt ihjäl Fredrik med totalt 7 skott. I tron om att han blev överfallen använde han sin rätt till nödvärn.

Med tanke på hur det svenska rättsystemet fungerar, om man nu går tillbaka till tidigare skandalskriverier om vissa brottsmål, så blir jag orolig att han ska lyckas med det här och gå fri. Se bara på våldtäktsmän som hävdar att dom inte visste att tjejen inte ville som går fria.

Polismännen som skulle hämta in 55-åringen var civilklädda. Om nu 55-åringen blir friad för mord undrar jag hur pass mycket civilklädda poliser det kommer att finnas. Åtminstone som gör såna här jobb. Jag förstår inte egentligen varför dom var civilklädda när dom skulle hämta honom. Det finns säkert någon bra förklaring till det.

Men tänk om dom hade varit uniformerade. Då hade han iaf inte kunnat hävda nödvärn, för då hade han sett att dom var poliser. Det påstår han nu att han inte förstod. Jag hoppas att rätten finner honom skyldig till mord, och dömer honom till maxstraff. Annars kommer det här att påverka juristsverige mer än vad vi kan ana. Det kommer att ligga till grund för varje mord, oavsett om det är mord på en polis eller civil.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det underbart vad man kan undkomma med om man spelar på att man är dum?

2007-08-23 @ 22:45:44
URL: http://lajvkatt.blogg.se
Postat av: t00b

Skrämmande faktiskt...

2007-08-24 @ 05:44:50
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0