Oh happy days!

Nu ligger jag efter med skrivandet. Tänkte börja med lite krafs bara. Vilken underbar dag det här är. När jag gick till jobbet imorse, straxt innan klockan sex, tyckte jag att allt var helt kalasbra! Det var visserligen lite kallt, men inget som rörde mig i ryggen. Solen sken och jag har det bra. Allt flyter på i mitt liv. Ser alltid positivt på saker och ting. Jag är en obotlig optimistisk realist helt enkelt. Varför gå runt och oroa sig om allt som kan gå fel?

Måste bara citera lite - "Always look on the bright side of life" och "Don´t worry, be happy".

Var på anställningsintervju igår, på Bauhaus i Bromma. Dom ska snart öppna nytt varuhus där. Ca 22 000 kvm butik. Har aldrig tidigare varit inne på ett Bauhaus-varuhus, och jag undrar varför. Herregud vad imponerad jag blev! Stort som bara den och dom hade precis allt. Tanken är att jag ska jobba där på helger, för att tjäna lite extra kalla stålar, få mer arbetslivserfarenhet och helt enkelt lära mig mer. Hoppas jag får det! Hoppas än mer att damen min får det jobbet hon vill ha där, samt att det löser sig med antal timmar. Hon får ju inte jobba hur mycket som helst tyvärr.

Straxt - Åter till den bistra kritiska verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0