Människor

Att observera människor är intressant. Har alltid tyckt att det är roligt att titta på folk. Till min glädje finns det massor med mer folk att observera i storstan. Jag undrar vad det är för människor jag möter, vart kommer dom ifrån, och vart är dom på väg? Varför rör dom sig som dom gör, varför klär dom sig som dom gör?

Igår på pendeltåget klev det på en tjej i 20-årsåldern. Inte på något vis attraktiv, men drog ögon åt sig på grund av sin urringning. Vet inte vad det är som gör kvinnors urringningar så fascinerande att dom drar åt sig alla mäns blickar. Jag tyckte det var mycket intressant att titta på hur män/killar håller ansiktet rakt fram men vänder ögonen ut och in och upp och ner bara för att det inte ska märkas att dom sneglar rakt ner i klyftan.

Kvinnor uppmärksammar detta. Oh va dom uppmärksammar detta. Men männen skäms inte. Jag skäms inte. Däremot förstår jag inte riktigt vad det är som vi män finner så fascinerande med kvinnors urringning.

Jag passar i skrivande stund på att fråga min vän Andreas, vad han tänker på när jag säger "urringning".
"Jag tittar på den... Jag tänker på vad som finns under... Ögonen dras ju dit.. Det är ju naturligt... Inte mycket man kan göra.. Det var en tjej på jobbet, hade bra urringning.. Det är ju läskigt, jag höll ju på att ramla i.."

Tro nu inte att det är urringningar jag bara observerar. Det var mest bara en parantes. Människor är ett intressant släkte att observera.

Kommentarer
Postat av: Julia

haha ja är oxå en som gillar att kolla in personer runtomkring..o ibland kan det hända att ja fixar ihop nå dålig berättelse eller liv åt dem ^^ man är helt enkelt nyfiken på vad de gör, hur de gör saker och varför :P det är nog bra att man ser andra! Saken är nog den att män gillar att kolla urringningen för att de själva inte vågar ha de..eller är de bara ute efter ett par tuttar..tuttar är skit mysigt o killar gillar alla olika sorters ^^ det vet alla! =D

2007-08-23 @ 11:58:39
Postat av: t00b

Det här med att killar har urringat, det tycker jag bara är ruskigt fult. Men som tur var är det absolut inte vanligt =)
Män kollar nog bröst för att vi inte har några egna ^_^

2007-08-23 @ 13:24:07
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0