Låt alkoholen flöda

Systembolagets monopol kvarstår. Vi får fortsätta gå till Bolaget och inhandla vår berusningsdryck.

Forskare påstår att konsumtionen skulle öka om vi slopade monopolet och släppte spritförsäljningen till dagligvaruhandeln. Det alkoholrelaterade våldet skulle öka, våldtäkter ökar och alkoholmissbruket och alkoholrelaterade sjukdomar ökar.

Men ärligt, jag tror inte att det skulle göra det. Jag skulle inte öka min konsumtion, för det har jag ingen anledning till. Varför skulle vi konsumera mera? Visst det blir väl mer lättillgängligt, men så jobbigt är det inte att ta sig till Bolaget. Förslag om att höja spritskatten skulle slå bakut, för då ökar den kriminella införseln istället.

Det är självklart att staten inte vill släppa på ytterligare en inkomstkälla. Det handlar inte om annat än det, allt annat är bara ren lögn. Det som intresserar mig mest i det här, det är hur dom forskat fram dom här resultatet. Skriv det i tidningen istället!



Kommentarer
Postat av: Ella

"Jag skulle öka min konsumtion, för det har jag ingen anledning till." Missade du ett ord där kanske? ;)

2007-08-29 @ 10:17:08
Postat av: t00b

Hoppsan! :D Nu är det åtgärdat ^_^

2007-08-29 @ 11:46:01
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0