Ha.. ha.. ha.. har den äran!

Nej nej nej, dumsnut!

Jaha, då var man ett år äldre då. Närmar mig stadiga 30. Ångest? Ja lite. Fasar för att bli äldre. Tiden rinner ju som sagt bara iväg. Halva livet har snart gått och jag har inte hunnit med nånting än! Det enda man inte kan få mer av är ju just tid.

Att fylla år innebär för mig inget positivt. Inte det att man blir äldre, utan all kontakt man "måste" ha med släktingar m m, m fl. Jag har tyvärr alldeles för dålig kontakt, med den kvarlevande släkten. Det har under min uppväxt aldrig blivit så att man umgåtts så mycket med släkten förutom just högtider, så det känns lite krystat att ringa och tacka för kortet, presenten, hälsningen osv. Vad ska man prata om? Man tackar för presenten, snackar lite väder sen är det bra.

Att ha dålig kontakt med mormor, morfar, farmor, farfar, övrig släkt och vänner är något man ångrar först när det är för sent, när den enda kontakten man kan ha är ett besök vid graven. Då ångrar man att man inte ägnade mer tid åt dom man håller så kärt.

Men trots att jag vet att åren rinner iväg, allt fler släktingar kommer att försvinna bort från mig, så gör jag inget åt det. Jag ringer inte oftare, besöker inte oftare, gör helt enkelt inget för att få mer tid med dom som snart är borta, som jag aldrig mer kommer att kunna prata med, hålla om eller säga "tack" till.


Snart ska jag ringa morfar och tacka för presenten.



Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis älsklingen!
Tror det är dags för dig att läsa Sebö´s bok igen, för
att fånga lite tid...;)
Pussar i massor på din dag

2007-08-20 @ 11:38:13
Postat av: lajvkatt

GRATTIS!! :)

2007-08-20 @ 12:47:53
URL: http://lajvkatt.blogg.se
Postat av: t00b

Tack lajvkatt! ^_^
Carro -> Tack tack.. Blir det den maten jag önskade ikväll? ;)
Kommer inte ihåg vad han skrev om tid i boken, men jag vet att han sa på seminariet att pengar kan vi alltid få mer av, men inte tid. :D

2007-08-20 @ 13:10:38
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Julia

grattis så mkt på födelsedagen!! =D synd det där med dina släktingar och ja har det likadant. Man träffas alldeles för sällan helt enkelt. Ha en toppen dag käre bror ^^

2007-08-20 @ 15:44:37
Postat av: Didi

Grattis på födelsedagen :) o hälsa lilla systern min :)

2007-08-20 @ 16:23:10
Postat av: Carro

Självklart blir det maten du önskade(ska precis börja laga den nu)...allt för dig..;)

2007-08-20 @ 17:47:13
Postat av: t00b

Tack för alla födelsedagshälsningar! =) Hade en toppendag och fick mina efterfrågade sniglar ;)

2007-08-21 @ 08:48:52
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0