Gammal och bortglömd

Att vara gammal och i behov av vård är ingen situation jag skulle vilja hamna i. Allt för ofta läser man om gamla som vanvårdas på åldringsboenden eller gamla som inte får någon plats på åldringsboende. Varför tar vi så dålig hand om dom som en gång byggt detta land?

Förr i tiden bodde man hemma hos sina barn och barnbarn när man blev gammal. Man tog helt enkelt hand om varandra. Nu förväntar vi oss att någon annan ska ta hand om oss när vi är gamla, för den familj man har, har inte tid att ta hand om en. Vi har inte tid, lust och ork att ta hand om våra gamla. Så staten ska göra det åt oss.

Inte mer än rätt, när man betalat skatt i hela sitt arbetsföra liv. Vi måste ta hand om våra äldre. Snart kommer vi kanske själva behöva den hjälpen. Vi lägger för lite resurser på våra gamla och sjuka. Hur svårt kan det vara att ge alla våra gamla behövande boende och hjälp? Vi kan ju minsann ta hit massa med andra människor och ge dom den vård och hjälp dom behöver.




Kommentarer
Postat av: Memme

Bra tobbe! kom på de i tid alla människor för jag kom på de försent. De va inte förns på begravningen som jag fattade vilken jävla bitch jag hade varit. Hur jobbigt är de egentligen å hälsa på en gammelfarmor en eller två gånger i veckan?? Söndagsfika elle vad som hälst. Äldre människor tkr om sånt. Men jag fattade inte de förns hon va död å då ångrade jag mig så mkt. Så nu har jag fått dåligt samvete. Och typ hatar mig själv för det, för hon va endå en sån fin människa.
Tänk på de gött folk. Bra skrivet t00b;)

2007-09-01 @ 22:53:09
Postat av: t00b

Det är inte så svårt, nej.. Men gör vi något åt det? Har du någon gammal släkting kvar i livet, som du skulle kunna hälsa på?

2007-09-02 @ 09:36:51
URL: http://t00b.blogg.se
Postat av: Memme

näää, de har jag inte..Har redan förlorat alla..Vilken jävla skit man får vara, men de är bra att du påminner alla andra om att göra de, dom som kanske har en chans kvar menar jag:)

2007-09-02 @ 12:14:41
Postat av: t00b

Tråkigt att du förlorat alla redan. Dock så har du dina föräldrar kvar. Glöm inte bort dom. Det är tyvärr alldeles för lätt. Tänk efter nästa gång du är arg på din mamma eller pappa. Varje gång du ser dom för sista gången kan bli den absolut sista gången du ser dom.

2007-09-03 @ 19:12:12
URL: http://t00b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0