Det är något allvarligt fel....

på det samhälle som kan vräka hemlösa för att bygga ett lyxhotell.

Läste för några dagar sedan en artikel i en tidning om att ett härbärge skulle rivas för att göra plats för ett lyxhotell. Härbärget hade runt 100-150 hemlösa som fick tack över huvudet, mat och en varm dusch. Men nu skulle det minsann byggas ett lyxhotell där så väck med patrasket.

Inget nytt skulle fixat innan patrasket skulle ut. Ut med dom på gatan igen, dom får minsann klara sig själva. En av de hemlösa uttalade sig om det hela. Han gick rakt på sak och sa att stölderna i centrum (härberget ligger/låg vid Stockholm Central) kommer att öka. Speciellt snatterierna - "en hemlös måste ju också äta."

Nu ska jag bli sådär politiskt okorrekt igen och göra ett påstående. Så håll i er!

OM det hade varit en flyktingförläggning vid platsen, hade det blivit ramaskri. Aldrig någonsin att man skulle till och vräka stackars flyktingar/invandrare för att göra plats för ett lyxhotell. Inte utan att fixa nytt boende iaf. Det vore ju absolut inte politiskt korrekt att vräka en hel flyktingförläggning utan att ordna nytt boende. Tänk sikka protester det hade blivit.

Sverige måste bli mycket bättre på att ta hand om "skiten" utanför sin egen dörr. Vi kan inte hjälpa våra egna utslagna, men vi ska hjälpa andra länders utslagna. Det går inte ihop för mig. Varför är det Europa som tar hand om flyktingar från Irak? Det är ju ändå USA som invaderat landet och satt människor i flykt. Låt då USA ta hand om dom, eller åtminstonde skicka räkningen för deras uppehälle dit.

Jag betalar mina egna räkningar. Staten betalar inget till mig, inte ens när jag har haft det kämpigt med inkomst. Då spottar dom på en. Man kanske skulle bli politisk flykting till något annat land, för politiken i det här landet är lika rutten som i vilket annat skitland som helst. Det är bara vekt av oss vanliga att inte försöka göra något åt saken. För många gör precis som jag, gnäller i sin ensamhet.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: julia

som om Stockholm behöver fler lyxhotell? Riktigt illa att slänga ut hemlösa! Det finns för få härbärgen i Sthlm och väldigt många hemlösa, ska de gå på gatan o frysa ihjäl nu när hösten och vintern kommer?!

2007-08-16 @ 07:26:39
Postat av: Ella

Nu är det bättre flyt i texten, bra skrivet! =)

2007-08-16 @ 09:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0